A fiatalok felé akarnak nyitni Gyurcsányék

HírKlikk 2019. március 29. 16:58 2019. márc. 29. 16:58

Gyurcsány Ferenc egy pénteki, budapesti háttérbeszélgetésen elmondta, hogy arra számít, hogy minimum két képviselői helyet szerez a Demokratikus Koalíció a májusi európai parlamenti választáson. A DK elnöke hozzátette: kampányuk költségvetése nagyjából 130-150 millió forint.

Nem lesznek óriásplakátjaik és nem használják a kisebb plakátok kihelyezésére szolgáló úgynevezett elefántfüleket sem, mert azokat nem tudják kifizetni - mondta Gyurcsány Ferenc. Ezért szórólapokkal, kitelepülésekkel, lakossági fórumokkal, közvetlen és internetes mozgósításokkal fognak operálni - fogalmazott.

A DK néhány vezető politikusa április 8-án kampánykörútra indul, amelynek során kétszer 15 várost keresnek fel. Az EP-lista első három helyezettje, Dobrev Klára, Molnár Csaba és Rónai Sándor 15 települést látogat meg, míg Gyurcsány Ferenc másik 15-öt.

A hivatalos kampánynyitó rendezvényüket április 14-én vasárnap, a kampányzárót pedig május 24-én pénteken tartják - jelentette be.

A politikus azt mondta, remélik, hogy akár még egy 35-40 százalékos, vagyis a 2014-esnél lényegesen magasabb részvétel mellett is képesek lesznek elérni egy 9-10 százalékos eredményt. A pártelnök azt is előrevetítette, hogy az ország politikai megosztottsága miatt az EP-választás sokak szemében egy kormány elleni népszavazás lesz.

A beszélgetés során Molnár Csaba, a DK ügyvezető alelnöke elárulta: az ellenzéki pártok megállapodtak abban, hogy mindegyikük a Fidesz ellen kampányol majd és egyikük sem kampányol másik ellenzéki párt ellen. Emellett koordinálják a szavazóköri biztosok kiválasztását, mert tavaly áprilisban a szavazókörök kétharmadában az ellenzék nem tudta képviseltetni magát - tette hozzá.

Gyurcsány Ferenc a saját kampányuk üzeneteiről beszélve hangsúlyozta azt a meggyőződésüket, hogy Európának még szorosabban és erősebben kell együttműködnie.

A DK hisz az Európai Egyesült Államok eszméjében - jelentette ki, hozzátéve, a magyar választók túlnyomó többsége egyetért azzal, hogy fel kell állítani az európai ügyészséget és az európai bíróságot. A DK kampánya három szociális elemet hangsúlyoz; az európai családi pótlék, az európai nyugdíj és az európai minimálbér bevezetését - emlékeztetett a politikus.

Létezik egyfajta demokratikus európai norma, ezért azt sem szabad engedni, hogy sérüljön a szólás, a vallás és a gyülekezés szabadsága valamint a sztrájkjog - tette hozzá. A politikus arra is kitért, hogy a tavaly áprilisi választás után tudatosan úgy döntöttek, hogy új eszközöket használnak és új korosztályokkal próbálják meg elfogadtatni a DK politikai nézeteit.

Ez utóbbihoz kapcsolódva Wirsching Viktória, a párt kommunikációs igazgatója elmondta, hogy megjelent egy fiatal, a kormánnyal elégedetlen szavazóbázis, amelyik jellemzően nem kötődik egyik párthoz sem. Ezek a fiatalok nem használják a hagyományos hírközlési csatornákat, alapvetően az internetről tájékozódnak, de például már a Facebookot is kezdik elhagyni - hívta fel a figyelmet.

Emiatt létrehozták Gyurcsány Ferenc személyes chatbotját, amire egy év alatt 155 ezer 990-en iratkoztak fel - jelentette be. A pártelnök két hónapja elindított Instagram oldalához egy hét alatt több, mint húszezer követő csatlakozott és számuk összességében már meghaladja a 32 ezret. Ezeknek az embereknek a 55 százaléka 18 és 24 év közötti - hangsúlyozta.

Forrás: Hírklikk