A Fidesz közel 200 milliót költött a Facebookon az EP-kampányban
A Fidesz Facebook-oldala a rangsorban mindössze a harmadik - 281 ezer követővel - a választáson induló pártok közül. A Jobbik és a Kétfarkú Kutya Párt is több követővel büszkélkedhet. Mégis az elmúlt időszakban a pártok által közzétett 25 legsikeresebb Facebook-poszt között mindössze négy olyan akadt, amely nem a kormánypárté volt. Ami annak is köszönhető, hogy a Fidesz elképesztő összegeket költött az üzeneteik hirdetésére.
A vizsgált időszakban az internetes közösségi felület 1,1 millió interakciójából 643 ezret, vagyis 59 százalékot generált a kormánypárt.
A választást megelőző két hónapra visszatekintve az is pontosan látszik, hogy a Jobbik és az MSZP rossz szereplését már a követőik száma is előrejelezte. Ők hiába költöttek fizetett hirdetésekre a közösségi oldalon, a követőik száma csökkent. A szocialistákat naponta átlagosan 10-en, a Jobbikot 67-en hagyják el. Ezzel szemben a Demokratikus Koalíció és Momentum növelni tudta a követői számát: 1,7, illetve 2,8 százalékkal.
A Jobbik például hiába posztolt közel ugyanannyit, mint a majdnem fele annyi követővel rendelkező Fidesz (napi 5 tartalmat átlagban), a bejegyzései mégis jóval kevesebb interakciót váltottak ki. Ez persze annak is köszönhető, hogy a nagyobbik kormánypárt a kihelyezett tartalmak 45 százalékát fizetett hirdetésben megpörgette, ami a teljes interakciók 66 százalékát jelentette.
A többi párt a posztok csupán 5-20 százalékát tudta megtolni pénzzel.
A becslések szerint a Fidesz 270 millió forint körüli összeget költhetett, ez közel annyi, mint amennyit a teljes ellenzék együttesen költött. A második a DK közel 100 millióval, 60 milliót költhetett a Jobbik és 40-et az MSZP.