Hatvanmillióért hirdettek a Fidesz központi Facebook-oldalán

HírKlikk 2019. június 11. 15:05 2019. jún. 11. 15:05

Az európai parlamenti választási kampány hajrájában intenzív volt a Fidesz-KDNP Facebook-oldalain az organikus növekedés – állapítja meg a Political Capital, amely március 1-je óta napi szinten monitorozza a pártok és politikusok Facebook-oldalait. A legintenzívebben a KDNP növelte kedvelőinek a számát, kimutathatóan akkor volt ez a legdinamikusabb, amikor éppen hirdetési kampányt folytattak a közösségi oldalon. Orbán oldalát is újabb nyolcezren lájkolták be.

Az idén március 1-jén a Fidesz oldalát 278 144-en, a KDNP oldalát 88 821-en, Orbán Viktor oldalát 644 656-an kedvelték – mindhárom oldal kedvelőinek a tábora gyarapodott – mutat rá a Political Capital elemzése, amely érdekes összefüggésekre is rávilágít, miközben fontos következtetéseket is levon.

A legtöbb új kedvelőt a KDNP Facebook-oldala szerezte, ebben nagy szerepe volt a párt hirdetési kampányainak. A párt márciusban és áprilisban is több hirdetést futtatott, az oldalt kedvelők számának bővítése céljából, Magyarország mellett a szomszédos országokban is. Az elemzés rámutat arra is, hogy „a Facebook Hirdetéstárában a KDNP hirdetéseinek csak egy része szerepel, mivel a párt nagyrészt elmulasztotta ezeket politikai tartalomként megjelölni, a Facebook ellenőrző rendszere pedig nem működött kellő alapossággal ahhoz, hogy kiszűrje a nem szabályszerű politikai hirdetéseket. A Hirdetéstárban szereplő bő félmilliós összeg így alulbecsüli a tényleges költéseket”. A fenti grafikonon a gyors emelkedések mutatják, mikor zajlottak a hirdetési kampányok.

Orbán Viktor további bő 8000 fővel növelte kedvelőinek a számát a Facebookon. Ez azért is érdekes, mert alig hirdetett a vizsgált időszakban.

A Fidesz oldala szerezte a legkevesebb új kedvelőt, 3628-at, pedig a párt majdnem hatvanmillió (!) forintot költött csak a saját központi Facebook-oldalán. Igaz, a hirdetéseik fő célja a kampányüzenetek továbbítása volt potenciális új szavazókhoz, azaz politikai tartalomként megjelölve futtatták a hirdetéseket, amelyek most is elérhetők a Hirdetéstárban.

A Political Capital ezt megelőzően már bemutatta, hogyan változott a kedvelők száma az elmúlt három hónapban az ellenzéki pártok felületein. Az általuk levont legfontosabb tanulság – ahogy arról is mi is beszámoltunk –, hogy a sikeresnek tekinthető választási eredményt elérő ellenzéki pártok esetében a kedvelők tábora több ezer fővel gyarapodott, míg a kudarcos pártok esetében csökkenés vagy stagnálás figyelhető meg.

Forrás: Hírklikk