Így változtak a kampányban az ellenzéki pártok Facebook-oldalai

HírKlikk 2019. június 4. 19:11 2019. jún. 4. 19:11

Látványos grafikont készített a Political Capital, amely május 1-től kezdve napi szinten monitorozta az ellenzéki pártok Facebook oldalait, s így nyomon követte az azokat kedvelők számának az alakulását. Kiderült, hogy az egyes pártok által az Európai Parlamenti választásokon elért eredménnyel együtt mozog a kedvelőik számának az alakulása.

A sikeresnek tekinthető választási eredményt elérő ellenzéki pártok esetében a kedvelők tábora több ezer fővel gyarapodott, míg a kudarcos pártok esetében csökkenés vagy stagnálás figyelhető meg – ez a Political Capital által végzett monitorozás egyik legfontosabb tanulsága. 

A grafikon pedig elárulja a részleteket.

Korábban a Hírklikk is foglalkozott már az egyes pártok EP-választásra rákészülő Facebook aktivitásával, s a többi között arra jutottunk, hogy a választást megelőző két hónapban a Jobbik és az MSZP rossz szereplését már a követőik száma is előrejelezte. Ők hiába költöttek fizetett hirdetésekre a közösségi oldalon, a követőik száma csökkent. A szocialistákat naponta átlagosan 10-en, a Jobbikot 67-en hagyják el. Ezzel szemben a Demokratikus Koalíció és Momentum növelni tudta a követői számát: 1,7, illetve 2,8 százalékkal.

A Political Capital az utolsó hónapban pedig  két párt esetében arra jutott, hogy „a Jobbik kedvelőinek száma márciusban még növekedett, áprilistól viszont látványosan sokan elpártoltak tőlük. Május végére így 3358-cal csökkent a pártot kedvelők tábora. A Jobbik Facebook-oldalának így is 511 ezer kedvelője van, ami messze a legnagyobb a pártok között, a kormánypártét is (282 ezer) beleértve. Az intenzív Facebook-kampány ellenére az MSZP sem tudott újabb kedvelőket gyűjteni, sőt, az utolsó hónapban már láthatóvá vált az elpártolás. Így május végére negatívba fordult át a kedvelőszám egyenlege”.

Forrás: Hírklikk