Plakátkampány - valamire ismét készül a Coca-Cola

HírKlikk 2019. október 22. 10:53 2019. okt. 22. 10:53

GayTimes, az LMBTQ-közösségnek szóló magazin online kiadása arról számol be, hogy a betiltott Coca-Cola hirdetés nem tántorította el a cégvezetést attól, hogy további jogorvoslatot követeljen igazukért - hangzott el a Klubrádió nemzetközi lapszemléjében.

A hirdetési kampány leállítása mellett 500 ezer forintos bírságot is fizetnie kellett a cégnek, amely bejelentette, egyrészt nem ért egyet azzal az állásponttal, miszerint megrontaná a kiskorúakat, és etikátlan cselekedet lett volna a részéről. Nem nyugszik bele az ellene hozott intézkedésbe, a kampányban nem áll meg, hisz azt vallja, hogy mindannyian egyenlőek vagyunk – tekintet nélkül a nemzetiségi hovatartozásra, vallásra, nemre, korra, etnikai státuszra, anyanyelvre.

Az azonban nem derül ki a cikkből, konkrétan mire készül a Coca-Cola.

Néhány nappal ezelőtt az Index írta, meg, hogy a fogyasztóvédelem megbírságolta a Coca-Colát az augusztus elején elindított, mindössze pár napig tartó plakátkampánya miatt. A szervezet arra hivatkozik, hogy a Coca-Cola megsértette a reklámokra vonatkozó törvénynek azt a pontját, ami szerint tilos az olyan reklám, amely a gyermek- és fiatalkorúak fizikai, szellemi, érzelmi vagy erkölcsi fejlődését károsíthatja.

A bírság mellett arra kötelezték a céget, hogy a továbbiakban ne használjanak gyerekek és fiatalkorúak fejlődését károsítható reklámot.

A nyári, homofóbiától fűtött botrány idején a fideszes Boldog István kólabojkottot hirdetett, amire Alföldi Róbert egy kólázós fénykép megosztásával reagált, majd rengeteg ellenzéki politikus is követte a rendező példáját. A Coca-Cola pár nappal később lecserélte a plakátokat, de a cég állítása szerint nem a botrány miatt.

Forrás: Hírklikk